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Segunda-feira
Jun132011

INFINITE CUBED | 2007 | INFINITO AO CUBO

700k of metallic structure (i.e., rolled steel, 12 pipe sleeves, 1 crosspiece, 4 grooved pulleys, 4 rollers, 4 springs, 8 angle irons, cables, screws, bolts and nuts); 99 acrylic mirrored plates (1 meter wide x 1 meter high x 0.002 meter thick);18 mdf plates (1 meter wide x 3 meters high x 0.015 meters thick ); 1 locking system for rotating door.

 

[ENGLISH]
Imagine a 3 x 3 x 3 mirrored cube suspended 25 centimeters from the floor supported on a crosspiece in the center of a base having four springs, one on each corner.  Two of its facets rotate on its central axle. One facet pivots and the other facet balances. This pivoting wall also acts as an entrance door to its interior.  

When looking from the outside, the mirror reflects the surrounding area.  When looking from the inside, upon closing the door, infinite reflections appear in all directions.  The walls do not touch, in other words, the external area is visible through lines that are 3 centimeters thick and 3 meters long.  These lines are reflected while maintaining the color, light and the movement of the external area, wherein the multiple reflections generate a kaleidoscope effect.  

Imagine being at the center of this cube that, in turn, is being reflected on each of its six walls and throughout all the corner edges and angles.  

When positioned in the center, the cube is aligned on its neutral horizontal position of 0º and the reflections are now orthogonal.  Walking straight ahead the entire cube inclines up to 3º balancing on the wall in front at an angle relative to the assemblage of up to 3º, distorting the area reflected on the inside, curving it downwards.  Walking backwards, the wall is balancing in the opposite direction, and the area curving upwards.  Moving to the left, the entire cube inclines up to 3º to the left, pivoting the wall behind it, likewise, in up to 3º and curving the space reflected to the left while, moving to the right causes a symmetrical effect.  Walking to one of the corners, the result is a composite of two of these four movements. 

3o is an angle that, when multiplied by 30 reflections, causes 90º of the last reflection to disappear.

Depict infinite space using your body mass, and through your movement inside the cube.  Construct curves upward or downward, to the left or to the right softly tilting the assemblage, pivoting two of its walls using a precise system of counter-weight, grooved pulleys and steel cables.  The reflected architecture sliding subtlely on the external facets make the cube almost invisible, mimicking the surroundings. The sensation of a closed space exploding to the infinite invokes thoughts of dimmensionality.  Understanding the infinite is possible.  Infinite cubed is merely mathematically impossible.

 

[PORTUGUÊS]
Imagine um cubo espelhado de 3 x 3 x 3 metros suspenso a 25 centímetros do chão apoiado numa cruzeta no centro de sua base e em quatro molas, uma em cada canto. Duas das suas faces giram em seu eixo central. Uma bascula e outra pivota. Esta pivotante age também como uma porta de acesso ao seu interior.

Espelhado por fora reflete o espaço à sua volta. Espelhado por dentro, ao fechar a porta, provoca reflexões infinitas em todas as direções. As paredes não se tocam, ou seja, o espaço exterior é visível através de linhas de 3 centímetros de espessura por 3 metros de comprimento. Essas linhas são refletidas guardando a cor, a luz e o movimento da cena exterior, que em reflexões múltiplas geram um efeito caleidoscópico.

Imagine estar no centro desse cubo refletido em cada uma de suas seis paredes e por todas as quinas e arestas.

Quando estiver posicionado no centro o cubo se alinha em sua posição neutra horizontal a 0o, as reflexões agora são ortogonais. Se andar para frente o cubo todo se inclina em até 3o provocando uma báscula com angulação relativa ao conjunto de até 3o na parede a sua frente distorcendo o espaço refletido no seu interior curvando-o para baixo. Se caminhar para trás a parede bascula em sentido contrário curvando o espaço para cima. Deslocando-se para a esquerda o cubo todo se inclina para a esquerda em até 3o pivotando a parede a suas costas em também até 3o curvando o espaço refletido para a esquerda, e ao deslocar-se para a direita causa o efeito simétrico. Ao andar para uma das quinas o resultado será a composição de dois desses quatro movimentos.

3o é um ângulo que multiplicado por 30 reflexões faz desaparecer aos 90o a última reflexão.

Desenhe o espaço infinito utilizando a massa do seu corpo, e através do seu deslocamento no interior do cubo. Construa curvas para cima e para baixo, para a esquerda ou direita inclinando suavemente todo o conjunto rotacionando duas de suas paredes através de um preciso sistema de contrapeso, roldanas e cabos de aço.

A arquitetura refletida deslizando sutilmente nas faces externas torna o cubo quase invisível mimetizado pelo entorno. A sensação de um espaço fechado explodir ao infinito faz pensar a dimensionalidade. A compreensão do infinito é possível. Infinito ao cubo é apenas matematicamente impossível.

References (8)

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